26 wrz 2015

Praliny "Likwory" z nadzieniem alkoholowym o smaku kokosowym i wiśniowym

Dzisiaj zaprezentuję likwory z bierdronkowej firmy "Luximo Premium". Czyli czekoladki z dużą ilością alkoholowego nadzienia.
Jako pierwszą do spróbowania wybrałam wersję kokosową. W zapachu marcepanowo-kokosowa, z przebijającym się w aromatem gorzkiej czekolady i silną wonią alkoholu.
Czekolada otaczająca nadzienie szybko się rozpuszcza i "ciapie". Jest zarazem gorzka i słodka, oraz przesiąknięta alkoholem.
Płynne wnętrze również jest słodkie i czuć w nim subtelny kokos. Mocno alkoholowe, palące i szczypiące przełyk.
Całość jest gorzkawa. Alkohol początkowo pali i ogrzewa gardło, lecz po chwili czekolada dodaje charakterystycznej goryczki, a następnie znów powraca ciepłota i szczypanie. I tak w kółko. W międzyczasie niestety podczas tych jakże ciekawych doznań zanika posmak kokosa.

Kokosowa pralina trafia w moje gusta. Nie wiem ile zawiera alkoholu (i czy w ogólne) ale jest mocna.

Ocena: 5/6
Czy kupię ponownie?: nie, ale gdyby ktoś mnie poczęstował to bym nie odmówiła

Następną wersją była wiśniowa, która pachnie wiśniami w deserowej czekoladzie.
Jej solidna warstwa czekolady nadaje alkoholowej goryczki. Jest przyjemna w odbiorze. Słodka, mocno kakaowa. Niestety brak jej mlecznego, tłustawego posmaku, ale być może to i dobrze. Przez mocniejszy akcent kakao, sam smak alkoholu staje się dużo bardziej wyraźny.
Nadzienie zawarte w czekoladce jest gęstsze i słodsze od wersji kokosowej. Alkohol jest też mocniej wyczuwalny, natomiast brakuje w nim smaku wiśni, który najprawdopodobniej zastąpiono aromatem.

Ta czekoladka niestety była gorsza od kokosowej  poprzedniczki, aczkolwiek myślę, że i tak warto ją spróbować.  Osobom lubiący mocny alkoholowy power właśnie ta wersja bardziej przypadnie do gustu, niestety to nie dla mnie.

Ocena: 3/6
Czy kupię ponownie?: nie

19 komentarzy:

  1. oooo coś dla mnie i mojego taty, dziękuję za tą recenzję! Kupiłam je kiedyś chyba komuś, ale nie pamiętam :) Kokos to bym porwała :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kokosowych jest w opakowaniu najwięcej ;)

      Usuń
  2. Masz możliwość sprawdzenia kto jest producentem? Trochę podobne są do tych, które niedawno recenzowałam http://zaklecienaszczescie.blogspot.com/2015/09/cukierki-liqueur-vodka-cherry-coconut.html od Mieszko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz już niestety sprawdzić nie mogę, bo jadłam je dawno ale zapewne są albo z firmy Mieszko albo z Wedla ;)

      Usuń
  3. O, to ja bym chyba wolała te drugie, skoro mocniej czuć alkohol. Jestem niepijącym z przyczyn żołądkowych alkoholikiem. Kocham czuć procenty w organizmie, aż wstyd pisać :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha :D Ja lubię tylko degustować alkohol ;)
      Aczkolwiek myślę, że mój delikatny żołądek też by ucierpiał gdybym piła alkohol w dużej ilości.

      Usuń
  4. Seeerio?! Fuj! Nie znoszę słodyczy z alkoholem :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Kokosową mogłabym spróbować, ale sama nigdy bym nie kupiła, nie przepadam za takimi nadzieniami XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli tylko ja z młodzieżowej blogosfery lubię alko w słodyczach XD

      Usuń
  6. O nie nie nie :P Nawet kokosowej byśmy nie zjadły :P Wszelkie alkoholowe nadzienia to zło xD

    OdpowiedzUsuń
  7. Podchodziłam sceptycznie do tej recenzji, ale po przeczytaniu... hmm, no mimo wszystko nabrałam smaka :D. Jedyne słuszne lejące się nadzienia to te alkoholowe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się... chociaż te karmelowe się też leją ale w sposób wnerwiająco-oblepiający :P

      Usuń
  8. Alkohol w słodyczach niestety na nie, pralinki zresztą też, bo lubię tylko takie z nadzieniem i kiedy nie są w takiej twardej, zbitej i typowo pralinowej konsystencji tylko raczej jak czekoladowy cukierek z cudownym środkiem. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię wszystko co jest smaczne :) Alkohol w słodyczach też nie jest zły, ale to już zależy co producent napcha do niego :P

      Usuń
  9. o mam go w torebce dostalam od kolezanki mamy XD bo kupiła w biedrze wzielam niebieskiego :3 bo wisnia wydaje mi sie oklepana :D

    OdpowiedzUsuń